چگونگی معرفی سایت به موتور جستجوی گوگل
نوشته شده توسط : مهدی


حتما تا کنون به اهمیت پیدا شدن سایتتان در موتورهای جستجو پی برده اید . آمار موتورهای جستجو نشان می دهد که ۸۵ درصد سایت های اینترنتی از طریق موتورهای جستجو پیدا شده و به کاربران معرفی می شوند . در این میان آمار و ارقام سایت ها و فعالان بهینه سازی در موتورهای جستجو بیانگر این است که موتور جستجوی گوگل به عنوان محبوبترین و کارآمد ترین موتور جستجو از لحاظ امکانات و از لحاظ فنی ، در میان کاربران اینترنت شناخته شده است . بدیهی است که این امر صاحبان سایت ها و وبلاگ ها را بر آن می دارد تا سایت خود را به شیوه های مختلف به موتور جستجوی گوگل معرفی کنند .

برای معرفی سایت به موتور جستجوی گوگل راههای بسیاری پیشنهاد می شود و هر سال کنفراسنهای بسیاری با محوریت ” بهینه سازی در موتور جستجوی گوگل ” در کشورهای مختلف جهان و محافل فناوری اطلاعات برگزار می شود . از این رو دانستن نکاتی چند از این پروسه برای هر وب مستری اجتناب ناپذیر است :

۱٫ افزودن نشانی سایت (URL) به صورت مستقیم به موتور جستجوی گوگل :

در این روش با استفاده از امکاناتی که سایت گوگل در اختیار کاربران قرار داده ، می توان فقط آدرس سایت را به موتور جستجوی گوگل پیشنهاد کرد ، و اینکه چه وقتی این آدرس توسط گوگل فهرست می شود بستگی به تعداد آدرسهایی که از قبل ثبت شده و سیاستهای فنی گوگل دارد که این روش در مدت زمان کوتاه موثر نیست و نیاز به زمان نسبتا زیادی دارد .

 

برای افزودن سایت خود با استفاده از این روش به آدرس زیر مراجعه کرد و اطلاعات سایت خود را وارد کنید :

http://www.google.com/addurl

روش دوم و موثر تر از روش اول ، استفاده از ابزار های گوگل ، مخصوص وبمسترهاست ، که مستقیما توسط سایت گوگل در اختیار وبمستر ها قرار گرفته است.

۱٫ابتدا وارد آکانت گوگل خود شوید .

۲٫ به آدرس https://www.google.com/webmasters/tools/dashboard مراجعه کنید .

۴٫آدرس سایت خود را وارد کنید . سپس روی گزینه Add Site کلیک کنید .

۵٫سپس روی گزینه Verify your site کلیک کنید .

۶٫در صفحه حاضر از قسمت Choose Verification method یکی از گزینه ها را انتخاب کنید .

۷٫ گزینه Add a meta tag :

برای کسانی که امکان آپلود فایل روی سایت یا وبلاگ خود را ندارند ، این روش پیشنهاد می شود .

بعد از انتخاب این گزینه ابر برچسب مخصوصی در اختیار شما قرار داده می شود که در تصویر با مستطیل قرمز مشخص شده است . بایستی این برچسب را کپی کرده و در فایل اصلی سایت خود مابین کدهای و قرار دهید . و فایل html را ذخیره کنید و سپس روی کلید verify کلیک کنید و در صورت صحیح بودن تمامی مراحل سایت شما و وب مستر بودن شما تایید می شود .

۸٫ گزینه Upload an HTML file :

این گزینه و گزینه قبلی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و عمل یکسانی را انجام می دهند ، ولی همانطور که در گزینه قبلی گفته شد گزینه Add a Meta tag جهت کسانی که امکان آپلود روی سایت خود را ندارند مناسب است ، اما کسانی که امکان آپلود کردن نیز داشته باشند می توانند از گزینه اول استفاده کنند .

در این گزینه بعد از انتخاب یک متن خاص که نام فایلی با پسوند html خواهد بود در اختیار شما قرار می گیرد . که بایستی فایلی با این نام و با پسوند html ایجاد شده و در شاخه اصلی سایت آپلود شود . که محل متن مورد نظر در تصویر مشخص شده است . بعد از ایجاد فایل و آپلود آن در شاخه اصلی روی کلید Verify کلیک کنید تا سایت شما مورد تایید قرار گیرد . تا اینجا سایت شما و وب مستر بودن شما مورد تایید گوگل قرار گرفته است .

۹٫ حال نوبت آن رسیده که نقشه سایت خود را ایجاد کرده و آن را به گوگل معرفی کنیم تا روبات جستجوگر گوگل به راحتی بتواند لیستی از فایلهایی را که توسط این نقشه معرفی کردیم دانلود کرده و در فهرست جستجوی خود قرار دهد .

( برای اضافه نمودن نقشه سایت وبلاگ خود به گوگل، به راهنمای سرویس ارائه دهنده وبلاگ خود مراجعه فرمائید . همچنین برای اغلب سیستم های مدیریت محتوا سیستم اتوماتیک ایجاد نقشه سایت ، وجود دارد که به صورت پلاگین برای هر سیستم افزوده می شود . )

۱۰٫برای این کار ابتدا به سایت http://www.xml-sitemaps.com مراجعه کنید .

۱۱٫در قسمت Starting url آدرس سایت خود را وارد کنید .

۱۲٫در قسمت Change Frequency نوع به روز شدن سایت خود را انتخاب کنید ، که برای به روز شدن روزانه Daily ، ساعتی Hourly و … را انتخاب کنید .

۱۳٫ در قسمت Last Modification تاریخ آخرین به روز رسانی سایت را وارد کنید و اگر مطمئن نبودید گزینه Use Server Response را انتخاب کنید . سپس روی گزینه Start کلیک کنید . بعد از کلیک کردن روی Start ، برنامه شروع به لیست نمودن سایت شما خواهد نمود که بنا به تعداد و حجم صفحات سایت شما مدت زمان متغیری طول خواهد کشید .

۱۴٫ پس از این عملیات تصویر زیر برای شما به نمایش در می آید و دو فایل Sitemap.xml و Sitemap.xml.gz برای دانلود در اختیار شما قرار می گیرد که sitemap.xml.gz نسخه فشرده شده sitemap.xml می باشد .

( توجه داشته باشید که در این روش فقط ۵۰۰ آدرس از سایت شما به صورت نقشه سایت در اختیار شما قرار می گیرد ، و این سرویس رایگان برای سایتهای که بالاتر از ۵۰۰ آدرس داخلی داشته باشند مناسب نمی باشد . )

۱۵٫ فایل sitemap.xml یا sitemap.xml.gz را دانلود کرده و در شاخه اصلی سایت خود آپلود نمایید .

۱۶٫ به آدرس https://www.google.com/webmasters/tools/sitemaps رفته و از منوی سمت چپ سایت روی گزینه Add Sitemap کلیک کنید .

۱۷٫ از قسمت Choose Type ، روی گزینه Add general web sitemap کلیک کنید . و در قسمت My Sitemap URL نام نقشه سایت را که همان sitemap.xml است در قسمت مشخص شده در تصویر وارد کنید .

۱۸٫ روی کلید Add general web sitemap کلیک کنید .

۱۹٫ در صورت انجام صحیح تمامی مراحل تصویری شبیه به تصویری زیر را ملاحظه خواهید کرد .

۲۰٫ حال باید منتظر باشید که فایل نقشه سایت شما توسط گوگل دانلود شده و آدرس های درون آن به مرور زمان در فهرست گوگل و در نتایج جستجوها نمایش داده شود .

۲۱٫ در صورتی که مراحل را کامل انجام دهید ، سایت شما به زودی در گوگل فهرست می شود .

۲۲ . توضیحاتی نیز توسط سایت solostream.com  داده شده است که برای کسانی که از وردپرس استفاده می کنند می تواند مفید باشد .

۲۳٫  ( به روز رسانی شده ) همچنین برای کسانی که از وردپرس مستقل برای سایت یا وبلاگ خود استفاده می کنند پلاگینی برای ایجاد و معرفی نقشه سایت وجود دارد که با نصب این

پلاگین از انجام بسیاری از مراحل این مقاله آموزشی آسوده خواهید شد . این پلاگین را می توانید از سایت وردپرس دانلود کنید .

 





:: بازدید از این مطلب : 772
|
امتیاز مطلب : 44
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : 3 خرداد 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: